TEHNOLOGIE

BOOM: Consiliul UE demontează normele Euro 7 și amână intrarea în vigoare!

BOOM: Consiliul UE demontează normele Euro 7 și amână intrarea în vigoare!

Președinția suedeză solicită amânarea și slăbirea restricției asupra emisiilor poluante de la mașini. Frontul condus de Italia și Franța poate prevala. În acest sens va fi un Summit pe 12 iunie.

Să spunem că Italia a făcut primul pas, Franța a pus „încărcătura” asupra lui, iar Suedia a avut ultimul cuvânt ca actual președinte al UE. 

Până în prezent, există toate premisele pentru Euro 7, legislația care prevede o nouă înăsprire a emisiilor poluante de la mașini acționând mai ales asupra prafului și microplasticelor care provin din frâne și anvelope, asupra duratei de viață a filtrelor și catalizatorilor și pe comenzi mai rigide, cu capacitatea de a monitoriza digital performanța, poate fi mai întâi amânat și apoi ameliorată împotriva diferitelor rigidități.

Frontul țărilor care întorc nasul la această nouă invazie în materie a UE se lărgește și include astăzi Italia, Franța, după cum am menționat, dar și Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România și Slovacia.

Potrivit relatărilor Politico, ziarul internațional care se ocupă de afacerile politice ale Uniunii Europene, al treilea text de compromis privind Euro 7 va fi discutat de reprezentanții statelor membre pe 12 iunie. 

Textul prevede că noile norme antipoluare cu CO2 vor fi amânate cu 3 ani față de data propusă de Comisie în iulie 2025.

Nu numai atât. Pentru că s-ar extinde amânarea și mai mult pentru vehiculele mai mari precum camionete mari sau camioane pentru care mai vorbim de încă cinci ani. 

Pe scurt, am ajunge la 2030. Proiectul evident nu acționează doar pe timp, ci și pe fond, de exemplu cerând o simplificare a noilor teste avute în vedere.

Dar să încercăm să intrăm în cuprins pentru a înțelege care este motivul real al disputei. 

Pe de o parte sunt țările pe care le-am văzut mai sus care acționează în companie cu producătorii de mașini și pleacă de la o premisă destul de imediată. 

Pentru a face față noilor cerințe impuse de legislația Euro 7, va fi necesară actualizarea motoarelor cu noi tehnologii, ceea ce înseamnă suportarea altor costuri care vor fi în cele din urmă transferate clienților. 

Ce rost are, în condițiile în care regulamentul Euro 7 se aplică doar ultimei generații de motoare cu ardere internă destinate să dispară după 2035? 

Pe de altă parte, însă, ecologiștii „fără dar și dacă” reiterează că zece ani (în realitate va fi mult mai puțin) reprezintă o eternitate și că în această perioadă de timp, datorită noilor reguli, mii de vieți umane pot fi salvate.

Până la urmă, pozițiile producătorilor de automobile sunt rezumate bine de președintele Acea, asociația care îi reprezintă, Luca de Meo:

”O investiție mare”, repetă de obicei CEO-ul Renault, ”ar avea un avantaj marginal de mediu, dar ar cere producătorilor să transfere resurse substanțiale de la electrificare și vehicule cu emisii zero”. 

Morala poveștii? 

„Investițiile pentru modernizarea motoarelor cu ardere ar încetini tranziția către neutralitatea climatică”.

Cu riscul suplimentar ca producătorii de automobile să renunțe la producția unor motoare cu ardere, neconsiderând că este convenabil să cheltuiască resurse pentru a le „actualiza”, ducând astfel la închiderea mai multor fabrici din Europa.

Conținutul deoparte, ca întotdeauna, decizia va fi politică. Și din acest punct de vedere trebuie subliniat că timpii nu sunt foarte mari, dimpotrivă. 

Scopul este închiderea înainte de votul care va avea loc în iunie 2024. O necesitate de înăsprire care ar putea favoriza posibilitatea găsirii unei soluții de compromis. 

Pe scurt, atâta timp cât se ajunge la verificatori înainte ca cadrul politic să fie recompus la Bruxelles, aceștia ar putea accepta modificări substanțiale ale calendarului și cadrului legislației Euro 7.

Între timp, tot în ceea ce privește Consiliul UE, trebuie subliniată propunerea de regulament privind comunicarea datelor de mediu din fabricile industriale.

„Propunerea”, se arată într-o notă, ”are ca scop actualizarea actualului registru european al emisiilor și transferurilor de poluanți în vederea stabilirii unui portal mai complet și mai integrat al emisiilor industriale”. 

Obiectivul principal al revizuirii este de a face progrese către ambiția de zero poluare a Pactului Verde, oferind publicului acces la un set de date mai integrat și mai consistent privind emisiile cheie de mediu provenite de la instalațiile industriale.

Mandatul de negociere va servi drept bază pentru ca Consiliu să negocieze forma finală a legislației cu Parlamentul European.

Integrarea datelor este cu siguranță un obiectiv dezirabil, mai ales dacă vorbim despre economia circulară, dar problema adesea în Europa este monitorizarea fiabilității acestor cifre și a modului în care sunt utilizate. Să sperăm că noile reguli se concentrează și pe acest aspect.

Sursa: laverita.info

Adaugă comentariu

Trimite
Abonează-te gratuit la știrile săptămânii!

Declar că sunt de acord cu termenele de utilizare și politica de confidențialitate precum și că am citit informațiile care sunt solicitate în conformitate cu articolul 13 din GDPR (Regulamentul EU - 2016/679).