Comisia Europeană prezintă noile reguli Euro 7 privind emisiile auto, inclusiv pentru frâne și anvelope.
De la 1 iulie 2025, toate mașinile noi vândute în Europa vor trebui să respecte noile reguli Euro 7 privind emisiile de poluanți, CO2 și particule, inclusiv în ceea ce privește frânele și anvelopele.
Măsura aceasta a fost stabilită de Comisia Europeană care a propus în cele din urmă noile standarde de emisii care vor înlocui actualele norme Euro 6, în vigoare din 2021.
Va fi o lovitură clară pentru mașinile diesel, care vor trebui să se supună acelorași limite de poluare ca mașinile pe benzină.
Dar ce înseamnă sosirea Euro 7 în practică? Pe scurt, putem spune că, cantitatea de poluanți pe care mașinile (dar și vehiculele utilitare ușoare și grele) o emit în atmosferă este și mai redusă, mai ales prin reducerea oxizilor de azot și a particulelor.
Acesta este obiectivul declarat al Comisiei:
„Garantarea prezenței vehiculelor mai puțin poluante pe drumuri, îmbunătățind calitatea aerului și protejând sănătatea publică și mediul”.
Reamintim că, pentru moment, regulile Euro 7 sunt doar o propunere a Comisiei, care va trebui să fie aprobată și convertită în standarde obligatorii de către Parlamentul European și Consiliu.
După multe amânări și gânduri secundare, se pare însă că noile standarde vor fi efectiv cele propuse în Euro 7, cu excepția modificărilor de ultimă oră.
Pentru momentele de aplicare, comunicatul oficial de presă spune:
„În sfârșit, Comisia propune timp suficient pentru a permite industriei auto să facă ajustările necesare înainte ca vehiculele Euro 7 să intre în faza de producție. Între timp, au început lucrările care vor duce la pregătirea tuturor normelor de implementare la momentul potrivit."
Care sunt principalele inovații ale Euro 7:
Principala inovație, cuprinsă în noile standarde Euro 7 propuse, constă tocmai în controlul și limitarea emisiilor de frână și anvelope, inclusiv pentru mașinile electrice.
De exemplu, până în 2035 particulele eliberate în atmosferă și pe drum de frânele mașinilor vor trebui să scadă cu 27%.
Va fi, de asemenea, evaluată și limitată cantitatea de microplastice eliberate în mediu din anvelope.
Și mai drastică este reducerea emisiilor de NOx de la mașini, oxizii de azot care vor trebui reduse cu 35% față de actualele mașini Euro 6.
Chiar și particulele care ies din evacuarea mașinilor Euro 7 va trebui să fie de 13% mai mic decat Euro 6.
Pe lângă poluanții deja cunoscuți reglementați de Euro 6, limitele maxime de emisie revizuite, standardul Euro 7 introduce noi plafoane pentru emisiile de amoniac, responsabil de smog, și formaldehidă, un gaz iritant și cancerigen.
Pentru prima dată la nivel global, Euro 7 va reglementa și standardele pentru particulele ultrafine (sub 10 nanometri), precum și durata de viață a bateriei.
După această dată toate mașinile care vor fi vândute în UE trebuie să respecte această normativă, nu doar de poluare cu CO2 dar și cele pentru poluarea cauzată de frâne și anvelope.
Comisia susține că în 2035, toate mașinile și furgonetele vândute în UE vor avea zero emisii de CO2. Cu toate acestea, în 2050, se preconizează că peste 20% dintre mașini și camionete și mai mult de jumătate dintre vehiculele mai grele de pe străzile noastre vor continua să emită poluanți din țeava de eșapament.
Regulile Euro 7 vor reduce toate aceste emisii și vor menține vehiculele la prețuri accesibile consumatorilor.
Sursa: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_6495
Adaugă comentariu