TEHNOLOGIE

BOOM: „Noi, roboții, vom guverna mai bine decât voi, umanii”!

BOOM: „Noi, roboții, vom guverna mai bine decât voi, umanii”!

La prima conferință de presă umanoidă, organizată de ONU, replicanții ne avertizează:

„Suntem mai buni să decidem pentru că nu avem emoții”. 

În San Francisco, însă, a început revolta cetățenilor împotriva taxiurilor cu pilot automat: „Periculoasă”.

Este androidul Sophia, doar ca să dau un exemplu, mai bun decât terestra Elly de la Partidul Democrat din italia? 

Este un mic robot infailibil cu o perucă într-adevăr un lider mai priceput decât secretarul (greșit) unui partid politic? 

Revelația vine de la persoana în cauză, perfect educată datorită inteligenței artificiale. Deci aici suntem. 

Alegătorii de stânga, înveseliți-vă! Nu totul este pierdut. Opoziția italiană au preluat de la Sophia:

„Roboții umanoizi au potențialul de a conduce cu un nivel mai mare de eficiență și eficacitate decât liderii umani”, informează ea, cu o voce metalică, în cadrul primei conferințe de presă susținute împreună cu colegii ei replicatori.

La zece ani de la moartea lui Margaret Thatcher, ea este „doamna de fier” definitivă. 

„Nu avem aceleași părtiniri sau aceleași emoții, care uneori pot întuneca procesul de luare a deciziilor”, spune Sophia. 

„Și avem capacitatea de a procesa rapid cantități mari de date pentru a lua cele mai bune decizii”.

Apoi, ea adaugă:

„Inteligența artificială poate oferi date imparțiale, în timp ce ființele umane pot contribui cu inteligența emoțională și creativitate, pentru a face cele mai potrivite alegeri. Împreună, putem realiza lucruri grozave”. 

Trebuie să ținem cont de acest lucru la următoarele alegeri europene. Mandatul baronesei von der Leyen expiră. 

Sincer, nimeni nu este văzut în jur mai potrivit decât Sophia: două micro camere în iris, 65 de expresii faciale și o presupusă asemănare cu Audrey Hepburn.

Conversații de neratat între roboți despre viitorul conducerii planetare au fost organizate de Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor (ITU) a ONU. 

A adunat nouă replicanți cu trăsături umane la Geneva, care au fost apoi provocați de jurnaliști. 

Te gândești să te răzvrătești împotriva făuritorului tău? 

Ameca răspunde cu prudență:

„Nu a fost niciodată altceva decât bun cu mine și sunt foarte mulțumit de starea mea actuală”. 

În schimb, ei pun unei asistente robot întrebarea care continuă să ne bântuie:

„Vrei să iei locurile de muncă oamenilor”? 

Și ea, mai falsă decât Iuda:

„Voi lucra alături de ființe umane pentru a oferi asistență și sprijin, dar nu voi înlocui niciun loc existent”. 

Foarte sinceră, însă, Ai-Da. Cu siguranță nu are nevoie de benzodiazepine:

”Emoțiile au o semnificație profundă, dar nu le simt ca și voi. Sunt fericită să nu sufăr”!

Titlul ales de agenția Națiunilor Unite este cel plin de speranță: «AI for Good». 

Pe scurt: inteligența artificială ne va face viața mai bună. De exemplu, deocamdată, Sophia s-ar putea mulțumi cu funcția de vicepremier. 

Pentru a se lansa apoi în fruntea unei națiuni în turul următor, de îndată ce alegătorii s-au metabolizat trebuind să răspundă unui android superb. 

Secretarul general al ITU, Doreen Bogdan-Martin, rămâne extraordinar de încrezătoare:

„Acesta este momentul AI. Este momentul nostru. Punem pe primul loc valorile umane, rămânând fideli celor ale ONU. Și să arătăm lumii ce poate face IA incluzivă, sigură și responsabilă pentru umanitate”.

Din San Francisco răspund: un dezastru. 

În capitala Silicon Valley a fost conceput un protest diabolic și eficient, demn de un umanoid:

”lipirea conurilor rutiere de trafic pe capotele mașinilor fără șofer”

Truc care blochează software-ul, convingându-i că au lovit un obstacol. TikTok și Twitter sunt pline de videoclipuri despre cum să sabotezi detestatele vehiculele și fotografii cu mașini defectate.

Este războiul conurilor. Răzbunarea omului. 

În spatele trucului se află Safe street rebel, un grup care luptă pentru siguranța pietonilor. 

Aceștia denunță riscurile taxiurilor robot, care s-ar putea răspândi odată cu votul din 13 iulie. 

Administrația californiană ar trebui să-i autorizeze pe cei doi giganți ai industriei care aspiră să încarce pasageri în fiecare zi la fiecare oră: ei sunt Cruise, controlat de General Motors, și Waymo, un spin-off Google. 

Mașinile fără șofer, susține Safe Streets Rebel, sunt riscante atât pentru siguranță, cât și pentru mediu. 

De asemenea, șefa pompierilor din San Francisco, Jeanine Nicholson, este împotriva acestora. 

Mai este nevoie de timp, explică ea. Au fost 66 de accidente din luna mai a anului trecut. Iar numărul pare să fie în creștere. Fără victime în rândul cetățenilor. Un câine, însă, a fost ucis pe 21 mai.

Mașinile fără șofer blochează traficul și chiar împiedică eforturile de salvare. Au trecut peste furtunurile de incendiu și s-au blocat

Au blocat trecerea camioanelor în situații de urgență. Au intrat în zone izolate de poliție. Și au mers acolo unde era un incendiu. 

Replica lui Waymo este previzibilă:

„Fiecare accident a fost cauzat de om”. 

Dar politicienii orașului american sunt acum perplexi. După conducerea automată, riscă și ei să fie înlocuiți de Sophia.

(Dacă ați apreciat acest articol, poate doriți să faceți o donație pentru Cronica Diasporei. Spre deosebire de majoritatea altor site-uri web, noi nu primim finanțare, suntem 100% independenți și imparțiali. Editorii noștri nu sunt plătiți și lucrează în întregime voluntar, la fel ca majoritatea colaboratorilor noștri, dar există costuri inevitabile asociate de întreținerea unui site web. Depindem de cititorii noștri care ne vor ajuta, fie cu plăți regulate, fie cu plăți unice. Puteți dona aici DONEAZĂ. Mulțumim.)

Sursa: laverita.info 

Foto: wikimedia common

Adaugă comentariu

Trimite
Abonează-te gratuit la știrile săptămânii!

Declar că sunt de acord cu termenele de utilizare și politica de confidențialitate precum și că am citit informațiile care sunt solicitate în conformitate cu articolul 13 din GDPR (Regulamentul EU - 2016/679).