Franța, Belgia, Statele Unite și Canada au fost inundate cu alimente pe bază de insecte, chiar și în produse organice și vegane
Din 2015, firma McKinsey este responsabilă de o campanie globală de promovare a alimentelor pe bază de insecte.
Prin prisma unei companii considerate în prezent una dintre cele mai importante companii franceze de biotehnologie, Innovafeed, au deturnat cu răbdare atenția publicului și au folosit argumente greșite pentru a-și atinge scopurile.
Potrivit ONU și lobbyistului McKinsey, susținut de o armată de soldați disciplinați și înfometați de putere, alegerea nu vă mai aparține deja, chiar și rețelele de distribuție a alimentelor bio încep să se organizeze pentru a vă face să mâncați... la discreție deplină.
Innovafeed a refuzat interviul pe care l-am oferit pentru a-și explica demersul într-o manieră transparentă, întrucât aveți dreptul să știți, am investigat pentru a vă oferi o viziune cât mai clară asupra situației actuale.
Totul a început în 2016, când trei tineri de treizeci de ani, Clément Ray, Aude Guo și Bastien Oggeri, foști membri ai firmei McKinsey și ai băncii de investiții Rothschild, a fondat o companie de biotehnologie specializată în producția și vânzarea de muște soldat negre.
La doar un an după ce influența extinsă a companiei a galvanizat cetățenii francezi pentru campaniile prezidențiale ale lui Emmanuel Macron, începe să-și folosească legiunea de rețele pentru a promova dezvoltarea acestei companii hrănind dorința de a te face să le înghiți muștele.
Strângând fonduri colosale foarte rapid, cu o ușurință deconcertantă, Innovafeed urmează un plan de drum formidabil pentru a depăși în siguranță blocajele care i-au determinat pe majoritatea jucătorilor din sectorul insectelor „comestibile” la faliment.
În decurs de câțiva ani, nu mai puțin de cinci sute de milioane de euro vor fi strânși pentru crearea de centre ultra-tehnologice, „cultivarea” insectelor într-o proporție nerealizată până acum folosind Inteligența Artificială bazată pe câteva mii de senzori per fabrică, controlând sute de brațe robotizate asemănătoare roboților de hrănire imaginați de creatorii filmului Matrix.
Făcând, fără îndoială, acest „French Tech” principala fabrică de producție de insecte din lume.
Totul la Innovafeed a fost conceput pentru a da un aspect virtuos abordării sale, aliniindu-se cu logica reducerii emisiilor de carbon și prezentându-se ca un model de bună conștientizare a mediului, făcând apel la o economie circulară inofensivă.
Companie reprezentată de tineri cu o înfățișare foarte prietenoasă, unul dintre ai cărei fondatori, născut în China și crescut în Franța, a câștigat premiul pentru antreprenor „French tech” dând o față „pactului de paritate” imaginat de guvernul său.
Oferind ambele:
- o inițiativă aparent dedicată în primul rând hrănirii animalelor: pui, porci și pești;
- o dinamică economică „verde” favorizată de regiuni, menită să promoveze ocuparea forței de muncă;
- un discurs atent lustruit și difuzat de mass-media cu moderație, având grijă să nu spun prea multe...
Cine ar fi crezut că în ultimii ani Innovafeed va strânge strânsoarea dominației mondiale, depășind cu mult misiunea sa aparentă?
Și totuși, după cum veți vedea, pericolul real al inundației piețelor cu alimente pe bază de insecte nu vine de la compania vietnameză citată în articolul meu anterior pe subiectul recent autorizat de UE, ci mai degrabă dinamica și noile contracte organizate de Innovafeed.
Cu toate acestea, pentru a înțelege pe deplin impactul este necesar să aruncăm o privire rapidă asupra contextului global, precum și asupra jocului de influențe exercitat de firma McKinsey.
MCKINSEY ȘI MANAGEMENTUL SĂU ASUPRA DEMOCRAȚIILOR OCCIDENTALE
Fondat în 1926 de un contabil evanghelist american care dă numele firmei, McKinsey „consiliază” și influențează lumea pe baza dezvoltării occidentale încă de la începuturile erei ultra-industriale.
Astăzi, cu o sută treizeci de birouri răspândite în șaizeci și cinci de țări, această firmă care a inspirat filmul omonim, The Firm, angajează peste patruzeci de mii de avocați, statisticieni, ingineri și jurnaliști pentru a-și desfășura pioni prin reglementarea piețelor.
Criticată puternic în timpul pandemiei de Covid pentru rolul său alarmant în promovarea vaccinurilor ARNm de la Pfizer în Franța, în câteva luni a luat frâiele guvernului și autorităților sanitare pentru a se asigura că cât mai mulți cetățeni sunt sub influența acestor injecții, ale căror ravagii mortale nu mai merită subliniate.
Dar la care nu voi ezita să revin mai detaliat într-un articol viitor.
Bătând în buzunar două milioane de euro pe lună, pentru „sfatul” lui că a otrăvit populații întregi și a lăsat atâtea familii în doliu.
Cu toate acestea, pe lângă această imagine îngrijorătoare, a ridicat cu prima ocazie steagul riscurilor de încălzire globală la care a contribuit în mare măsură prin aprobarea celor mai mari grupuri petroliere din lume de la Clayton Antitrust Act din 1914, firma McKinsey este astăzi victima unei „răzvrătiri interne” pentru că a jucat un joc dublu în favoarea principalelor grupări petroliere care ar trebui să își dezvolte pozitiv activitatea până în 2050.
Peste o mie dintre angajații săi au semnat o scrisoare comună în care declară, citez:
„Inacțiunea și sprijinul nostru în ceea ce privește emisiile de gaze cu efect de seră ale clienților Firmei reprezintă un risc serios pentru reputația noastră”, dar și „pentru relațiile cu clienții noștri”.
„De câțiva ani am spus lumii să fie îndrăznețe și să se alinieze cu o traiectorie a emisiilor pentru a ajunge la 1,5°C; Este timpul să ne urmăm propriul sfat”.
Sfaturi pe care, totuși, are curajul să pretindă că le urmează, organizând scheme menite să prindă consumatorii într-un proces de introducere a diferitelor tipuri de insecte în farfurii, gustări și alte produse de consum.
Deși entomofagia a fost deja în mare parte respinsă, de mai multe ori în ultimii zece ani, McKinsey continuă să-și pună pionii pe tabla de șah.
Cu ajutorul influenței sale legendare în mass-media mainstream, dar și și mai ales prin folosirea turmei sale ca parte a unei abordări pe termen lung.
Aurirea cu grijă a imaginii lor punând de partea lor finanțări, active politice și abordări pseudo-ecologice. Încercarea de a-i face pe tinerii rechini pilotați de AI drept niște idealiști drăguți.
Este cazul, în primul rând, al Innovafeed, pe care guvernul francez este încântat să îl numere printre elita sa antreprenorială.
Obținerea certificatului B Corp în noiembrie 2022, permițându-le să pretindă „oficial” că desfășoară o „afacere” în serviciul „forțelor binelui”.
FAZA 2 A INNOVAFEED
După ce și-a netezit cu răbdare discursul, evitând în același timp să meargă prea departe în hrana umană, pretinzând că vine în salvarea crescătorilor care în realitate se află în proces de exterminare, Biotech Innovafeed atacă și compania de hrană pentru animale și începe să furnizeze cea mai mare „agro-tech” pentru alimente industriale, producând produse deja disponibile în supermarketurile dumneavoastră.
Nemulțumit de deschiderea celor mai mari două ferme de insecte din lume, Innovafeed tocmai și-a unit forțele cu industriașul ADM pentru a deschide o nouă fabrică în Statele Unite, în Illinois.
În program se află o gamă largă de hrană pentru animale de companie, deschizând în același timp indirect piața pentru produse gata preparate care vor conține primele uleiuri și făinuri de la „muștele soldatelor negre”.
Creșterea producției actuale care inițial a fost disproporționată, cu șaizeci de mii de tone de proteine, douăzeci de mii de tone de uleiuri, precum și patru sute de mii de tone de îngrășăminte pe bază de insecte pe an.
Fluturându-și digital tentaculele robotizate peste tăvi de creștere cu cinci etaje, întinzându-se pe o suprafață totală de peste nouăzeci de mii de metri pătrați.
Destinat, pe lângă animale de companie, animale și îngrășăminte, pentru producția de batoane energizante și băuturi pentru sport, precum și pentru o gamă de mărci noi care clocesc precum ouăle.
O piață care va ajunge la un miliard și jumătate de dolari până la sfârșitul anului, creata de la zero de McKinsey și ONU prin filialele FAO și PAM, Programul Alimentar Mondial, respectiv condus de Qu Dongyu, fost vice-chinez.
Ministrul Agriculturii și doamna Cindy McCain, văduva senatorului McCain și moștenitoarea unei dinastii agroalimentare, pentru a atinge obiceiurile a aproape două miliarde de oameni în 2023.
Nici măcar nu se numără potențialul pieței animalelor de crescătorie, pe care președintele Innovafeed o estimează la patruzeci și opt de miliarde de euro pe an.
Totuși, din moment ce nu le este încă ușor să convingă pe toată lumea, „dealerii” de insecte nu ezită să treacă prin cele mai surprinzătoare nișe economice, nefiind speriați de cea mai mică antinomie.
În orice caz, așa pare să gândească Alexandra Kazaks, doctor în divizia de nutriție a Institutului American de Tehnologia Alimentară.
Potrivit ei, „un număr surprinzător de vegani le cumpără deja”.
Alți producători încearcă, de asemenea, să intre pe culoarele ecologice, precum Entomo Farms, o structură canadiană care oferă diferite tipuri de produse pe bază de insecte, cum ar fi gustări care nu sugerează nicio prezență de pulbere de insecte, greieri pe ambalaj, indicând discret doar prezența „pulbere organică de greier” în compoziția produsului.
Drumuri pe care brandul francez Avenia încearcă să le urmeze invitându-se în Biocoops după ce a trecut de pragul brioșelor și deserturilor făcute din insecte.
Sau marca Hi, tradusă prin „Hi”, deja criticată pe scară largă pentru dorința sa de a „face bani mai presus de toate”, care încearcă să interfereze în industria canabisului cu produse îndulcite care necesită o atenție specială pentru a putea detecta prezența pudrei de insecte.
De asemenea, Innovafeed dorește să intre pe piața ecologică, deși discret, în primul rând cucerind eticheta germană Naturland, pledând pentru primul „ghid” dedicat creșterii insectelor ecologice.
În același timp, aderarea pieței sănătății cu dezvoltarea de noi medicamente pe bază de insecte, precum și suplimente alimentare.
FAZA 3 A INNOVAFEED
De ce să ne oprim aici, deoarece hrana pentru animale, animale domestice și oameni pare deja o dată?
Următorul punct de cotitură pentru Innovafeed este cusut cu fir alb.
Pe lângă moartea de malnutriție, armele alimentare ale ONU, FAO și PAM, construind bazele dictatoriale ale unui nou program alimentar mondial, prevăd că în 2050 omenirea va fi mai probabil să moară din cauza infecțiilor microbiene, atât de multe tipuri de cancer, împotriva căruia singurul remediu ar fi, după cum vă puteți imagina, bioingineria insectelor.
În orice caz, asta prevăd entomologii de la centrul de biotehnologie a insectelor LOEWE din Giessen, Germania.
La rândul său, cu un nou produs lansat în urmă cu câteva luni, „NovaGain”, Innovafeed este deja interesat de sănătatea creveților de crescătorie prin formularea primului supliment alimentar pentru animale destinat consumului uman.
În timp ce specialiștii „Agri-Tech” în biologie genetică, cum ar fi FreezeM, dezvoltă muște soldate negre modificate genetic pentru a optimiza randamentul, dimensiunea și capacitatea de a consuma mai puțin pentru a se dezvolta.
Această nouă specie de muște mutante care ating de două până la trei ori dimensiunea unei muște normale a fost numită „BSF-Titan”.
Promiterea unei deschideri a pieței de muște soldați, pe cât de suspectă, pe atât de îngrijorătoare.
Ce se va întâmpla când aceste tipuri de insecte vor fi forțate să „scape” și să se reproducă în sălbăticie?
Această întrebare pare să-l preocupe cu greu pe Innovafeed, care din start a avut toate cărțile în mână pentru a evita capcanele identificate de McKinsey după mai bine de un deceniu de eșecuri ale fermelor de insecte franceze, belgiene, olandeze, israeliene, canadiene și americane.
Principala sa fabrică fiind situată în apropierea producției de Tereos, cel mai mare producător de zahăr din sfeclă din Franța, a fost probabil planificat un acord în amonte pentru a hrăni muștele Biotech cu deșeurile din producția lor de zahăr înainte de înființarea fabricii.
Precum și recentul său contract cu Cargill, lobby-ul internațional în agricultură a atins cele mai înalte niveluri de guvernare.
Deschiderea din ce în ce mai mult a ușilor către hipermarketuri și produse de larg consum, prin menținerea parteneriatelor cu structuri precum Labeyrie și Auchan.
INSECTELE SOSESC ÎN SUPERMARKETURI CA PRODUSE ECOLOGICE
Din 2013, marca Cricketeat este disponibilă în hipermarketurile Auchan din sudul Franței.
Urmat în ultimii ani de grupul Carrefour și echivalentele sale belgiene și olandeze.
Consolidându-și bunele relații cu Innovafeed prin introducerea discretă a primului păstrăv în rafturi, pui și porci hrăniți cu musca soldat negru, Auchan, care nu mai este la prima sa încercare, ar trebui să treacă în curând cu viteză, dar de data aceasta în nordul Franței.
Totuși, deși abordarea este încă timidă, potrivit unei surse anonime, totul sugerează că introducerea alimentelor pe bază de insecte în magazinele bio și Biocoop este deja în negociere.
O TRUPĂ DE INVESTITORI CARE FORMEAZĂ O NOUĂ FORMĂ DE ÎNCREDERE
Cum a reușit o companie tânără precum Innovafeed să devină primul unicorn tehnologic francez „perturnând” agricultura tradițională și creșterea animalelor în câțiva ani?
Pur și simplu pentru că, pe lângă influența și serviciile lui McKinsey, acesta numără în capitalul său majoritatea companiilor care i-au permis să realizeze o dezvoltare rapidă.
Îți amintești ADM și Cargill, ultimele două cele mai mari contracte ale sale? Ei bine, imaginați-vă că sunt acționari ai Innovafeed.
Și cu ei gigantul Temasek, parte a fondurilor suverane ale Singapore, își deschide în prezent noi birouri la Paris, după ce și-a pus ochii pe Bruxelles și Londra.
Dar și Futur French Champions, un fond de investiții din Qatar, și Grow Forward, magnatul investițiilor din sectorul agroalimentar din Chicago.
Un set de avantaje introduse pe scară largă în obiceiurile alimentare ale americanilor, dar și ale francezilor și europeni, asigurându-se că până la urmă insecta este într-adevăr cea mai populară și mai puțin costisitoare proteină pentru consum în viitor.
Arătând că argumentul potrivit căruia hrana pe bază de insecte „nu poate invada consumul uman pentru că este prea scumpă” nu va fi în curând altceva decât o amintire vagă.
Cu toate acestea, este atât de ușor să mergi în direcția corectă și, înainte de a admite că mediul și umanitatea sunt învinse de un viitor incert, să te concentrezi asupra dezvoltării prezente a agriculturii ecologice, meșteșugurilor, creșterii ecologice legate de respectul animalelor și proteine vegetale suficiente, așa cum, de exemplu, se propunea în cartea magazinului Résponds Bio, care și-a deschis porțile în același an cu Innovafeed fără să fi fost vreodată ajutate sau finanțate altfel decât prin alegerea numeroșilor săi abonați, clienți și cititori.
Adaugă comentariu